KLASBLOG
  • Home
  • Durbuy 2022
  • Lapbooks
  • Over het wilde woud
  • Vorige jaren
    • Schooljaar 2021-2022
    • Schooljaar 2020-2021
    • Schooljaar 2019-2020
    • Schooljaar 2018-2019
    • schooljaar 2017-2018
    • Schooljaar 2016-2017
  • Kampen
    • Durbuy 2020
    • Durbuy 2018
    • Namen 2018
    • Namen 2022
  • Frans

Welkom op de blog van de derde graad, veel reactieplezier!

Ontmoet ChatGPT: De Slimme Chatbot die ons hielp in de klas!

18/4/2023

4 Comments

 
Hallo allemaal!

Wij willen jullie vandaag vertellen over een superhandige chatbot die we in de klas hebben gebruikt: ChatGPT! Het is een soort computerprogramma dat ons helpt bij het beantwoorden van vragen en het oplossen van problemen.
Het fijne van ChatGPT is dat je hem altijd kan vragen om hulp en dat hij snel antwoord geeft. Hij kan bijvoorbeeld helpen bij het vinden van informatie voor een spreekbeurt of werkstuk.

We hoefden geen moeilijke dingen te doen om ChatGPT te gebruiken. Het enige wat we nodig hadden was een apparaat en een internetverbinding.
Een ander voordeel van ChatGPT is dat hij heel slim is en veel weet. Hij kan bijvoorbeeld vertellen hoe je een wiskundeprobleem moet oplossen of hoe je een moeilijk woord moet spellen.

Maar ChatGPT kan niet alles. Als we iets niet begrijpen of als we een persoonlijk gesprek willen, dan kunnen we beter met de juf of meester praten.
We vinden ChatGPT heel handig en we denken dat andere kinderen het ook leuk zullen vinden om te gebruiken.

Bedankt voor het lezen van onze blog!
Groetjes, Het Wilde Woud (of ChatGPT? ;-))

 
4 Comments

Franse vrije tekst Marie                                   29/03/2023

29/3/2023

5 Comments

 
Picture
5 Comments

De halve dag naar de russelberg                    21/03/2023

21/3/2023

4 Comments

 
Picture
We zijn met de klas naar de middelbare school Russelberg op bezoek geweest. We hebben een rondleiding gekregen. Eerst gingen we naar de starbox en daar kregen we een koek en een drankje. Je had veel keuzes voor de drankjes: sprite, coca cola, fanta, ice tea green en ice tea peach en voor de  koekjes: een wafel of een pick-up. Dan gingen we naar de turnzaal en we gingen dan naar buiten om opdrachten te doen. De opdrachten waren raketjes bouwen met azijn, Latijn, economie en een taalspel. Tussendoor hebben w een 7 meter hoge toren gebouwd met bamboestokjes. Het was heel leuk!

We kregen op het einde oortjes en een info-boekje. We zijn met auto's naar de middelbare school gereden met de mama van Jerom en Charel, de mama van Ava, de mama van Marieke en de auto van Senne. We hadden ons in groepjes verdeeld over de auto’s. We moesten spijtig genoeg al om 11:30 vertrekken. Toen we gingen vertrekken dronken en aten we ons drankje en koekje op. De terugrit duurde minstens 15 min 🙂
                                                       
Einde 😀
​
Shenzey en Jerom
4 Comments

Petit déjeuner français                                    08/03/2023

8/3/2023

2 Comments

 
Vandaag, op 8/3/23, hadden wij ‘s ochtends een petit-déjeuner français met croissants, baguettes, camembert, roquefort, fromage, moutarde Dijon, confiture, choco en ‘le vin’. Een echt petit-déjeuner français. Als wij iets wouden nemen, moesten wij het in het Frans vragen. Senne daagde ons uit om roquefort te proeven. De meesten vonden het niet zo lekker, maar een paar vonden het wel lekker. Het was een lekker en heel gezellig ontbijt. Daarna hebben wij een Kahoot-quiz gedaan van Arne en Charel over minecraft.
Zjoff
Picture
2 Comments

Vrije tekst - Lize vanuit Tasmanië                06/03/2023

6/3/2023

2 Comments

 
Blue Mountains

Hoi klas, ik zit nu in Australië. Ik ben er al bijna een maand. Eerst vlogen we van Bangkok naar Melbourne. Die dag vlogen we ook nog van Melbourne naar Cairns. Daar sliepen we een nacht. De volgende dag haalden we onze camper op. We slapen in een klein campertje (als je op google Jucy Condo op zoekt kan je het zien). Nu zit ik in Sydney, ik slaap er 3 nachten. Nu ga ik iets vertellen over de Blue Mountains. De Blue Mountains zijn super mooie bergen. Waarom noemt het de Blue Mountains? ‘s Ochtends als het een beetje mistig is en de zon schijnt, krijg je tussen de bergen een blauwe schijn. Wij deden er twee wandelingen. De eerste was een wandeling van 3 uur. Het was tussen een kloof. De tweede was naast een kloof en als je naar beneden keek was het heel diep. We zagen op de tweede wandeling ook en dodelijke slang. Als deze slang je zou bijten was je binnen de 5 minuten dood. Die wandeling duurde 3 uur.
Hier bij ook nog foto’s


Groetjes van Lize vanuit Tasmanië
Picture
2 Comments

Franse vrije tekst Marie

7/2/2023

4 Comments

 
Picture
4 Comments

De epische geschiedenisles

7/2/2023

2 Comments

 
Op 24 januari dinsdagvoormiddag was het geschiedenisles van Senne, maar wij dachten dat wij dictee gingen opstellen. Toen werd Senne gebeld en was hij Dorien gaan halen om het dictee met ons op te stellen. Senne had een video gemaakt voor ons om het dictee op te stellen. In de video kwam er ineens een man genaamd Pedro en die had onze hulp nodig. Wij hadden allemaal een puzzelstukje onder onze stoel. Toen we de puzzel hadden gemaakt, stond er: Kijk in de rode kast! Daar was nog een video. In die video zei Pedro dat Senne ging binnenkomen met een rookmachine als start van de geschiedenisles. Pedro had gelijk, Senne kwam binnen met een rookmachine. Toen was het tijd voor de geschiedenisles. Wij hadden super veel geleerd over de geschiedenis. Over de verschillende soorten mensen, wanneer de eerste mens bestond en wanneer Thea in de aarde is gestort zodat de maan ontstond en nog veel meer. 

Zjoff en Arne                                       




​
2 Comments

Langlaufen                                                         27/01/2023

6/2/2023

3 Comments

 
Vrijdag de zevenentwintigste gingen wij met de klas langlaufen. Eerst moesten wij twee uur in de bus zitten. Toen we aankwamen, moesten wij eerst wachten totdat ze ons kwamen halen. Daarna moesten we langlaufspullen halen en mochten we oefenen op de wei. Je  mocht kiezen of je twee kilometer ging langlaufen of verder ging oefenen.

‘s Middags aten we onze boterhammen. Onze tafel had pannenkoeken omdat iemand van Zammel, Wannes, deze mee had. Het waren niet gebakken pannenkoeken die nog gebakken moesten worden, maar beter dan niets. Na het eten kon je kiezen of je nog 4 kilometer of 6 kilometer ging langlaufen. Als je dat niet wilde doen, kon je spelen in de sneeuw. Uiteindelijk moesten wij ons klaarmaken om te vertrekken. In de bus had de buschauffeur een film opgezet. We weten niet hoe de film heette. De dag was leuk. 

Lou en Klaas                                                                

​
3 Comments

Het kleine klasje                                                03/02/2023

3/2/2023

4 Comments

 
Picture
Vandaag is het 3 februari 2023.
Er heerst een virus in de klas. Meer dan de helft van de klas is ziek. We waren vandaag maar met negen, dus dertien kinderen zijn ziek. We hebben drie quizzen gedaan. 
2/3 van de kinderen hebben scratch gespeeld tijdens de middagspeeltijd en in de namiddag was het forum. Dit hebben we nog last minute in elkaar gestoken.

Isaline en Floris :)

​

4 Comments

Technopolis                                                         19/01/2023

2/2/2023

0 Comments

 
Donderdag 19 januari gingen wij naar Technopolis. Eerst namen we de trein van Geel naar Antwerpen-Berchem, daar moesten wij over stappen. Maar toen we op het perron stapte gingen de deuren dicht waardoor Simon en Leen, de mama van Marieke, nog in de trein zaten. Gelukkig waren de andere deuren nog open. Dus moesten ze rennen naar de andere deur. Toen namen we de trein verder naar Mechelen. Daar aangekomen namen we bus 282 naar Technopolis. Daar werden eerst de regels uitgelegd en kregen we een sticker zodat ze konden zien dat we ervoor betaald hadden. We kregen ook nog een armband. Toen gingen we nog een keer de regels door en daarna mochten we gaan spelen. Je kon op een spijkerbed liggen, ze deden ook een kettingreactie en je kon fietsen op een kabel van vijf meter hoog. Natuurlijk zaten jij en de fiets stevig vast. Daarna gingen wij naar huis. We hebben de hele dag alleen maar vertraging gehad met het openbaar vervoer!

Ouissal en Klaas
0 Comments
<<Previous
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • Home
  • Durbuy 2022
  • Lapbooks
  • Over het wilde woud
  • Vorige jaren
    • Schooljaar 2021-2022
    • Schooljaar 2020-2021
    • Schooljaar 2019-2020
    • Schooljaar 2018-2019
    • schooljaar 2017-2018
    • Schooljaar 2016-2017
  • Kampen
    • Durbuy 2020
    • Durbuy 2018
    • Namen 2018
    • Namen 2022
  • Frans